2007-03-20

Propaganda



I don't like to say that, but there would've been better ways to propose the army forces than using a word like fight. As Canadian Forces have difficulties recruiting, that kind of word might seem attractive to younger people. Am I the only one to find that despairing ?

5 comments:

Elaine in the World said...

I agree with you. Although I've seen the cinema campaign which has more of a "rescue and relief" kind of message. The billboard would seem to attract a different element..perhaps not the ideal candidate to be holding a powerful weapon in their hands...but I trust there is a thorough screening process to weed out the criminals..(not)

Gaëlle said...

It's even a bit scary 'cause they make army look like a video game.

Anonymous said...

the joke would be the "propaganda" in some other country:
"Fight against the Canadian Forces"
I'm sure it would work... the fun of war, without the fear.

God I'm depressing

Seriously I agree that themes like "do something amazing" (.com, us air force) are way more appropriate. But the "fighting" part is pretty important as well if you join the army so... sometimes it might be good to tell the things as they are... I don't know... just saying...

Nathalie H.D. said...

Eh bien moi je trouve ça très bien qu'on annonce la couleur: Quand on s'enrole dans l'armée, faut être prêt à partir en Irak ou ailleurs, autant le savoir à l'avance.

J'ai des amis américains d'origine suisse (neutres, pas habitués à faire la guerre) dont la fille s'est engagée dans l'armée US à l'époque où elle croyait qu'elle ne ferait que de l'humanitaire. Et puis elle a rencontré un charmant soldat qui lui a fait un bébé, et puis la guerre en Irak a commencé et ils y ont été envoyés tous les deux, lui et elle, laissant le bébé de 20 mois à la garde d'une cousine.
Et puis voilà, elle s'est fait démolir : Attentat à la bombe, une hanche broyée, des éclats dans le cerveau, neuf mois de coma, une rééducation énorme, plus de mémoire courte et une vie démolie.

Alors avant de signer, vaut mieux savoir. Cette pub, elle me convient tout comme elle est !

Carol E. said...

I agree it is a word not usually used in recruiting ads, but it's much more honest than other words!